معني التقدم انك تاخد خطوه قدام مش ترجع خطوه للوراء

• معني التقدم انك تاخد خطوه قدام مش ترجع خطوه للوراء

اعزائي فريق عمل ماتين2 المحترم
      كل التحديثات اللي فااتت تؤدي الي اعتذال عدد كبير جدا
      انا شخصيا في ناس كونت اعرفها شخصياا كونت بقول الناس دي مستحيل تعتذل نهاااااااائي وتسيب حساباتها وتكره اللعبه بالطريقه دي
      لحظو معايا كدا العدد اللي موجود ببتار حاليا كان قبل الدمج في اكتر منه ف خاادم ديسق فقط الوقتي جميع الخوادم في مكان واحد والعدد اقل وكل يوم بيقل
      التحديثات مثل الغاء الشظايا والمقاومات وغيره وغيره وكل يوم بحاجه جديده تحديثات من غير معاد واللعبه بتقف بالسعات
      وفي تحديث قبل كام يوم كدا فضل تقريبا 20 ساعه والرفيق حقي كونت معيشه 280 يوم مات بسبب التحديث ده لأن مكنش في حد عارف حاجه عن التحديث وحل فجأه
      واخيرا تغيير الشنل رجعتونا ل 2012 يا نااس المفروض يكون في تقدم مش ترجعوا لورا كدا فاضل الغاء الكميائي والجرد واللعبه كلها هتعتزل
      لكن اللي بيحصل ده بجد اصبح مقررررف والتحكم بالطريقه دي اصبح حااالت ملل من اللاعبين
    • يا رجال انا من يوم ماشفت الصورة في تجيك اذا جيت تسجل دخولك في اللعبة وانا عارف ان التحديثات القادمة سيئة، شف الصورة لا رسمة زي الناس ولا جودة زي الناس حتى جودة اللعبة السيئة احسن من جودة الرسمة يعني انا استددلت بما انهم ما يعرفون يصصمون صورة 1920في 1080 كيف بصصمون لعبة تبيض الوجه؟؟ انا لو اول مره اشوف اللعبة واشوف واجهة التسجيل بشك اني فاتح لعبة بلايستشين 1.
    • xXRPGX wrote:

انا شخصيا في ناس كونت اعرفها شخصياا كونت بقول الناس دي مستحيل تعتذل نهاااااااائي وتسيب حساباتها وتكره اللعبه بالطريقه دي
      لحظو معايا كدا العدد اللي موجود ببتار حاليا كان قبل الدمج في اكتر منه ف خاادم ديسق فقط الوقتي جميع الخوادم في مكان واحد والعدد اقل وكل يوم بيقل
      التحديثات مثل الغاء الشظايا والمقاومات وغيره وغيره وكل يوم بحاجه جديده تحديثات من غير معاد واللعبه بتقف بالسعات
      وفي تحديث قبل كام يوم كدا فضل تقريبا 20 ساعه والرفيق حقي كونت معيشه 280 يوم مات بسبب التحديث ده لأن مكنش في حد عارف حاجه عن التحديث وحل فجأه
      واخيرا تغيير الشنل رجعتونا ل 2012 يا نااس المفروض يكون في تقدم مش ترجعوا لورا كدا فاضل الغاء الكميائي والجرد واللعبه كلها هتعتزل
      لكن اللي بيحصل ده بجد اصبح مقررررف والتحكم بالطريقه دي اصبح حااالت ملل من اللاعبين
      راح يرجعون هذي خاصية هم الغوها لأن فيها مشاكل
    • يعني انتو تبو
      اللعبة بتقعد نفسها من 2009 للابد -_- بدون تحديثات

ياحلاوة كان هكي كان مفيش شي اسمه شظايا واسطوريات
      ماكان فيه شي اسمه تعويذات
      ماكان فيه ليفلات120
      ما كان فيه دروع جديدة
      ماكان فيه ازياء جديدة
      ماكان فيه نظام رفاق اصلا
      ماكان فيه رفاقا جدد
      ماكان فيه شخصية ليكانر
      ما كان فيه صندوق تلميذ
      ماكان فيه مسابقة صيد
      ماكان فيه مسابقة اوكي
      الخ ............

العاب الانلاين بتتحدث ويغيرو اشياء مشان تصعب افكرس لان لو وصل شخص لل120 ولاقاء نفسه خارق شو تبيه يعمل لو وصل 120 ؟
      يطلع من اللعبة ؟
      وانا شو ربحت لو انا الشركة و صرفت فلوس علي اللعبة وناس وصلة 120 وتطلع -_-
      يبو ناس تشتري صح لعبة مجانية لكن من قالك انك بتلعب بدون دفع فلوس ؟؟
      يبو ناس العالية تفدع كمان و العادية تفدع كيف ؟ بيصعبو اللعبة
      يعني مش تعملي روتين انك الحين ما تقدر علي العناكب و زمان كنت تقدرلهم هذي مستحيلة صح اثر كثير قصة المقاومات لكن ليس بدرجة الي تخليك ما تقدر تتطور في المكان الي كنت انت تطور فيه او زراع فيه هذا كلام مبالغ

بنسبالي انا مش ملاحظ شي افكرس ليفلات العالية تزبط الموضوع اانا اللحين حساباتي 75 و اقل يعني ما اعتقدش ياثر فيا كثير يعني لو انت فوق 75 دي انت عايش حياتك يعني -_-

الناس صارت تعتزل لان ملت طريقة اللعبة.
      لهاذا كل لما يزيدو تحديثات و مسابقات و اشياء جديدة تجدب عدد جديد.
      وثاني شي اعتزال ناس اكثريتهم من الاسعار الخيالية وهذا مش سبب اللعبة سببهم انتو و سبب ناس الي تبيع في اليانغ ب فلوس الحقيقة.

لهاذا فوتونا من جو ان الشركة شريرة وما تبيكم تلعبو -_- هي جايبتكم مشان تتدفعو فلوس لا تقولي تبي تحصل فلوس وتبي تغير اللعبة ايه اكيد تبي انا شركة وانا صنعت اللعبة و خليتك تلعب صح عندي حق اعطي فايدة لناس الي تشحن علي الناس الي ما تدفعلي ولا مليم -_-
    • BlackSparkle wrote:

يعني انتو تبو

ماكان فيه ليفلات120
      ما كان فيه دروع جديدة
      ماكان فيه ازياء جديدة
      ماكان فيه نظام رفاق اصلا
      ماكان فيه رفاقا جدد
      ماكان فيه شخصية ليكانر
      ما كان فيه صندوق تلميذ
      ماكان فيه مسابقة صيد
      ماكان فيه مسابقة اوكي
      الخ ............

العاب الانلاين بتتحدث ويغيرو اشياء مشان تصعب افكرس لان لو وصل شخص لل120 ولاقاء نفسه خارق شو تبيه يعمل لو وصل 120 ؟
      يطلع من اللعبة ؟
      يعني مش تعملي روتين انك الحين ما تقدر علي العناكب و زمان كنت تقدرلهم هذي مستحيلة صح اثر كثير قصة المقاومات لكن ليس بدرجة الي تخليك ما تقدر تتطور في المكان الي كنت انت تطور فيه او زراع فيه هذا كلام مبالغ

بنسبالي انا مش ملاحظ شي افكرس ليفلات العالية تزبط الموضوع اانا اللحين حساباتي 75 و اقل يعني ما اعتقدش ياثر فيا كثير يعني لو انت فوق 75 دي انت عايش حياتك يعني -_-

وثاني شي اعتزال ناس اكثريتهم من الاسعار الخيالية وهذا مش سبب اللعبة سببهم انتو و سبب ناس الي تبيع في اليانغ ب فلوس الحقيقة.

لهاذا فوتونا من جو ان الشركة شريرة وما تبيكم تلعبو -_- هي جايبتكم مشان تتدفعو فلوس لا تقولي تبي تحصل فلوس وتبي تغير اللعبة ايه اكيد تبي انا شركة وانا صنعت اللعبة و خليتك تلعب صح عندي حق اعطي فايدة لناس الي تشحن علي الناس الي ما تدفعلي ولا مليم -_-
      نعم كلامك صحيح 100 %
      التحديثات مطلوبة
      لكن اقرا عنوان المواضيع
      التحديثات الحالية اسوء واسوء
      وعليك ان تعي انه هناك فرق شاسع بين التحديث و التطوير
      الاعتزالات كانت باستمرار منذ 2012
      وكانت بسبب بعض التحديثات
      التحديثات الحالية كالسيف دون المقبض
      فتراها مفيدة من ناحية
      ولكنها مدمرة من اخرى
      ولو تمت دراسة كل تحديث جيدا لما وصلت الامور لهنا
      فهناك اختلال كبير بالاتزان داخل اللعبة
      حتى السم لا يمكنك وضعه في الصحن طالما لم تعرف مفعوله
      b
    • IIxTHI wrote:

BlackSparkle wrote:

يعني انتو تبو

ماكان فيه ليفلات120
      ما كان فيه دروع جديدة
      ماكان فيه ازياء جديدة
      ماكان فيه نظام رفاق اصلا
      ماكان فيه رفاقا جدد
      ماكان فيه شخصية ليكانر
      ما كان فيه صندوق تلميذ
      ماكان فيه مسابقة صيد
      ماكان فيه مسابقة اوكي
      الخ ............

يطلع من اللعبة ؟

نعم كلامك صحيح 100 % التحديثات مطلوبة
      لكن اقرا عنوان المواضيع
      التحديثات الحالية اسوء واسوء
      وعليك ان تعي انه هناك فرق شاسع بين التحديث و التطوير
      الاعتزالات كانت باستمرار منذ 2012
      وكانت بسبب بعض التحديثات
      التحديثات الحالية كالسيف دون المقبض
      فتراها مفيدة من ناحية
      ولكنها مدمرة من اخرى
      ولو تمت دراسة كل تحديث جيدا لما وصلت الامور لهنا
      فهناك اختلال كبير بالاتزان داخل اللعبة
      حتى السم لا يمكنك وضعه في الصحن طالما لم تعرف مفعوله
      لكن ياحبي هل شاهدة مقابلة مع فريق الإنتاج الخاص ب اللعبة .
      قالو ان تحديثات والتغيرات يقومون بتطبيقاها وتجربتها ولكن قال ان تجربة التحديث من قبل الف مستخدم سوف تظهر اخطاء اكثر من تجربتها من 10 مستخدمين لهاذا عملو خادم تجريبي
      التجربي اكتبو هناك مواضيع زي هذي .
      ودئما كا العادة نحن سيفر عربي انشاء الله تكتبو شو تكتبو مو مدورينكم
      انت اقل سيفر بنسبة لهم
      اهم سيفر الالماني لما الالماني يقولو التحديثات عبيطه بيفكرو في الموضوع
      لو انت قلتو وانتو دئما تحبطون وقصة
      انا بنسبالي ما اعرف شو التحديثات الي تتكلمو عليها ولخبطة اللعبة
      بتع شظايا فكرة ابداع وانا كنت اشتغل شظايا لكن الحين كل واحد يتعبب مشان يحصل.
      اما شو ثاني فيه خطا لو عملو طبقة جديدة ؟ شو فيها يعني الناس الحين بتلاقي شي تعمله اقوي من الاسطوري ؟ صح ان انت فلفلة الاسطوري اوك انت فلفلته الاسطوري لا تنزعه خليه جنب
      وابدا طور واحدين جدد لين تحصل الطبقة الجديدة وبعدين انزع الاسطوري بتعك لو خايف علي الاسطوري يعني ضروري يكون عندك كل شي ماكس ممستغرب فيكم صراحة

وشوفو الالمانين و الجانب كيف يستقبلو في التحديثات يقولو الاجابيات وسلبيات مش زي الموضوع هذا باين عليه قصف للشركة من اولتها -_-

ياشباب لو تكثرو كذا هلبا ولله بيدبو ما يدوروكم ابدا هوا انتو الحين مش مدورينكم تبو تكثرو ولله ما مدورينكم بيخسرو منكم شي لو انت عيطت او اعتزلت مش خاسرين صدقني
      هما معاهم ملاين ويجبو في ملاين انت تحساب نفسك بتاثر لو اعتزلت مش حتاثر حتي لو كنت تشحن كل يوم لان فيه الاف زيك و يشحنو كثر منك في سيفرات اخرة وعاجبهم الحال

انا المستغرب في حالنا ان اي شخص يعمل شي بتحبطوه بدل ما تشجعو الشي الي عمله نروحو نحبطوه .. اوك هو مش شي كويس تحديث اوك قوله عجبني تحديث من هذي النحاية وهكذا لكن فيه مشكلات من هذي النحاية اعرفو كيف تكتبو يعالم مش قصف قصف شركة وشركة خنابة وشركة والخ -_-.
    • الإدارة العربية ليست المسؤولة, إذا كان عندكم إعتراض فراسلو الشركات الأم "Gameforge|Webzen"
      الإدارة العربية ليست إلا وسيطا بين الاعبين والشركة, مهمتها هي مراقبة السيرفر و تسييره , التحديثات تأتي من الأعلى.
      بالتوفيق للجميع إن شاء الله.

The post was edited 1 time, last by Vincentt ().

• BlackSparkle wrote:

لكن ياحبي هل شاهدة مقابلة مع فريق الإنتاج الخاص ب اللعبة .قالو ان تحديثات والتغيرات يقومون بتطبيقاها وتجربتها ولكن قال ان تجربة التحديث من قبل الف مستخدم سوف تظهر اخطاء اكثر من تجربتها من 10 مستخدمين لهاذا عملو خادم تجريبي
      التجربي اكتبو هناك مواضيع زي هذي .
      ودئما كا العادة نحن سيفر عربي انشاء الله تكتبو شو تكتبو مو مدورينكم
      انت اقل سيفر بنسبة لهم
      اهم سيفر الالماني لما الالماني يقولو التحديثات عبيطه بيفكرو في الموضوع
      لو انت قلتو وانتو دئما تحبطون وقصة
      انا بنسبالي ما اعرف شو التحديثات الي تتكلمو عليها ولخبطة اللعبة
      بتع شظايا فكرة ابداع وانا كنت اشتغل شظايا لكن الحين كل واحد يتعبب مشان يحصل.
      اما شو ثاني فيه خطا لو عملو طبقة جديدة ؟ شو فيها يعني الناس الحين بتلاقي شي تعمله اقوي من الاسطوري ؟ صح ان انت فلفلة الاسطوري اوك انت فلفلته الاسطوري لا تنزعه خليه جنب
      وابدا طور واحدين جدد لين تحصل الطبقة الجديدة وبعدين انزع الاسطوري بتعك لو خايف علي الاسطوري يعني ضروري يكون عندك كل شي ماكس ممستغرب فيكم صراحة

وشوفو الالمانين و الجانب كيف يستقبلو في التحديثات يقولو الاجابيات وسلبيات مش زي الموضوع هذا باين عليه قصف للشركة من اولتها -_-

ياشباب لو تكثرو كذا هلبا ولله بيدبو ما يدوروكم ابدا هوا انتو الحين مش مدورينكم تبو تكثرو ولله ما مدورينكم بيخسرو منكم شي لو انت عيطت او اعتزلت مش خاسرين صدقني
      هما معاهم ملاين ويجبو في ملاين انت تحساب نفسك بتاثر لو اعتزلت مش حتاثر حتي لو كنت تشحن كل يوم لان فيه الاف زيك و يشحنو كثر منك في سيفرات اخرة وعاجبهم الحال

انا المستغرب في حالنا ان اي شخص يعمل شي بتحبطوه بدل ما تشجعو الشي الي عمله نروحو نحبطوه .. اوك هو مش شي كويس تحديث اوك قوله عجبني تحديث من هذي النحاية وهكذا لكن فيه مشكلات من هذي النحاية اعرفو كيف تكتبو يعالم مش قصف قصف شركة وشركة خنابة وشركة والخ -_-.
      "خير الكلام ما قل ودل "
      سواء سيرفير الماني او عربي فقيمة اللاعب نفسها عزيزي
      فلو كان كلامك هناك قيم للاعبين
      فاللاعب العربي هو اكثر قيمة
      "من اسباب ارتفاع العملة هو قلة تواجدها"
      خادم به الملايين لما قد اتعب نفسي وانظر اليهم لاعب لاعب؟
      بينما خادم يوجد به المئات فلاعبيه اكثر قيمة
      ومن ناحية رأي الناس بالتحديثات
      ولو رفض الالماني او وافق فهذا الامر عائد لهم بما انهم الاغلبية
      يا عزيزي نقاشات التحديثات تكون في خادم تجريبي موحد للجميع
      فلا يمكن النظر الى جنسية اللاعب سواء رفض او ووافق
      والخوادم التجريبة مثل عدمها
      رغم الضجة في التحديث السابق
      فمازالت الشركة تفكر باضافة التحديث ام لا
      ولم تقم بالغاءه
      خلاصة الكلام اللاعب رأيه مثل عدمه سواء عربي او الماني
      b
    • باهي لو القصة هكي ليش تفتحو في مواضيع
      لو راي الاغلبية ان تحديث حلو ليش تعمل موضوع وتقولو انه مش كويس
      -_- يعني الحين كل واحد برايه انا اقولك راي اني ما احب نظام اللعبة واغيره يعني مش علي راحتك اللعبة سايبة علي اي احد يغيرها
      هما يعملو وانتو تلعبو كذا الوضع مستقبلا تصنع انت العاب بعدين اعمل الي تبيه فيها
    • بكامل عقلك انت -_-
      يعني الحين لو صرخت و عملت مواضيع بيرجعهولك بسرعا -_-

قالولك مشكلة بيحلوها ويرجعوها.
      انشاء الله تصرخ لغدوا ما يسرعو لان هم اصلا يخدمو بكل سرعتهم لان خايفين علي مصلحة الشركة مش خافين عليك تتعصب -_-
    • تم تنقيح المموضوع ونقله للقسم الصحيح ..
      ارجو متابعة النقاش دون التطرق للاستفزاز او الخروج عن ايطار الموضوع والالتزام بالقوانين .

بالتوفيق .
      اعمالنا في الويكي
      شاركونا مواهبكم وابداعاتكم
      اللهم لا تعلق قلبي بما ليس لي ♥
      " صلوا عالنبي " ♥

• Ronazmy wrote:

تم تنقيح المموضوع ونقله للقسم الصحيح ..
      ارجو متابعة النقاش دون التطرق للاستفزاز او الخروج عن ايطار الموضوع والالتزام بالقوانين .

بالتوفيق .
      انا عاوز افهم ايه علاقه تغيير القناه بالتحديث وليه تتعبونا في تغيير القناه ؟
      قبل كدا اعترضنا علي الشظايا ومفيش حد اتكلم وقامت الشركه بتجاهل الشكاوي وتنفيذ ما طلبوأ الكبااار
      ودمج الخوادم وغيرو من متاااعب علي الاعب البسيط اللي بيلعب للاستمتاع فقط
      والوقتي تغيير القناه ده والله الموضوع اصبح صعب جدا
    • DFNshe wrote:

Ronazmy wrote:

بالتوفيق .
      انا عاوز افهم ايه علاقه تغيير القناه بالتحديث وليه تتعبونا في تغيير القناه ؟قبل كدا اعترضنا علي الشظايا ومفيش حد اتكلم وقامت الشركه بتجاهل الشكاوي وتنفيذ ما طلبوأ الكبااار
      ودمج الخوادم وغيرو من متاااعب علي الاعب البسيط اللي بيلعب للاستمتاع فقط
      للمره المليون

تحديث سببه ان فيه مشكلة في هذي خاصية وراح ترجع ان شاء الله طبعا هذا كلام منقول من باسو
    • MRx3ADLx wrote:

DFNshe wrote:

Ronazmy wrote:

بالتوفيق .
      انا عاوز افهم ايه علاقه تغيير القناه بالتحديث وليه تتعبونا في تغيير القناه ؟قبل كدا اعترضنا علي الشظايا ومفيش حد اتكلم وقامت الشركه بتجاهل الشكاوي وتنفيذ ما طلبوأ الكبااارودمج الخوادم وغيرو من متاااعب علي الاعب البسيط اللي بيلعب للاستمتاع فقط
      للمره المليون
      تحديث سببه ان فيه مشكلة في هذي خاصية وراح ترجع ان شاء الله طبعا هذا كلام منقول من باسو
      انا مش عارف انت بتطلع امتي ومش عارف انت تبع مين بالظبط
    • DFNshe wrote:

MRx3ADLx wrote:

DFNshe wrote:

Ronazmy wrote:

بالتوفيق .
      انا عاوز افهم ايه علاقه تغيير القناه بالتحديث وليه تتعبونا في تغيير القناه ؟قبل كدا اعترضنا علي الشظايا ومفيش حد اتكلم وقامت الشركه بتجاهل الشكاوي وتنفيذ ما طلبوأ الكبااارودمج الخوادم وغيرو من متاااعب علي الاعب البسيط اللي بيلعب للاستمتاع فقطوالوقتي تغيير القناه ده والله الموضوع اصبح صعب جدا
      للمره المليونتحديث سببه ان فيه مشكلة في هذي خاصية وراح ترجع ان شاء الله طبعا هذا كلام منقول من باسو
      الإدارة قالت أنه تم إلغاء الخاصية مؤقتا لنعديل خلل فيها, وهذا الخلل قد يأدي إلى مشاكل أكبر,
      والأخ كرر هذا الشيء أكثر من مرة"MRx3ADLx"
      إن شاء الله سيتم تعديلها عاجلا وليس آجلا.
      قليل من الصبر لن يضر.
    • DFNshe wrote:

MRx3ADLx wrote:

DFNshe wrote:

Ronazmy wrote:

بالتوفيق .
      انا عاوز افهم ايه علاقه تغيير القناه بالتحديث وليه تتعبونا في تغيير القناه ؟قبل كدا اعترضنا علي الشظايا ومفيش حد اتكلم وقامت الشركه بتجاهل الشكاوي وتنفيذ ما طلبوأ الكبااارودمج الخوادم وغيرو من متاااعب علي الاعب البسيط اللي بيلعب للاستمتاع فقطوالوقتي تغيير القناه ده والله الموضوع اصبح صعب جدا
      للمره المليونتحديث سببه ان فيه مشكلة في هذي خاصية وراح ترجع ان شاء الله طبعا هذا كلام منقول من باسو
      ان تبع الحق فقط سواء علي او على غيري :) , ان شاء الله
    • DFNshe wrote:

العبه مي واقفه على احد
      حنا عنزه جينا على حـزة عصيـر
      نشرب مرار السم شرب ..القهاوي

وقت اللقا جينـا نصـف الطوابيـر
      نصرخ ونرفع صوتنا ..بالعـزاوي