مشاركات من Memovic

جدول احتفاليات شهر مايو/ايار
الأحداث الأسبوعية على الخادم العربي
التحديث 24.0 – قوة المستوى الكاملة
[ مـهـم : لـتـجـنـب خـسـارة حـسـابك أو أدواتـك ]

السلام عليكم
    انا بدايتى كانت فى 2012 كنت منضم حديثا لعالم metin 2 بالصدفه لانى الاول كنت العب silk road وزهقت منها
    ببحث بالصدفه وجدت اعلان لماتين2
    دخلتها و اعجبتنى كثيرا جدا ووجدتها افضل بالنسبه الى من سيلك رود
    وضللت العب فى صارم كان فاضي جدا مافى لاعبين
    فا عملت حساب جديد فى وقام
    فى الجينو
    لعبت لحد 2014 وصلت للفل 78 واللعبه صارت اصعب على خصوصا انى مالى اصحاب فيها .انا العب لوحدى
    كنت العبها كاتجاره اتعلم منها التجاره وجمعت وقتها 2 مليار يانغ بدون شحن او مساعده من احد
    واعتزلت لانى مليت من الوحده فى اللعبه .. ووجدت نفسي فى اشياء كتير ما افهمها فى اللعبه طيله السنتين الى العب فيهم
    ---
    بس ظلت اللعبه عندى ما مسحتها وكنت احدثها باستمرار مع كل تحديث بي مش بدخلها نهائى
    لحد ما قررت العب تانى من شهر 10 الماضى فى 2017 ماوجدته حسيت انى عمرى ما لعبت ماتين من قبل
    ناس كنت اعرفهم مو اصدقاء بس مشاهير باللعبه ما اجدهم moe14 - fahd999 - XxPoorxX -VEGETA
    حاسس انى غريب عن اللعبه ما احد يعرفى ولا اعرف احد

تم بحمد الله الدخول
    بعد ما نزلت برنامج الهوت سبوت ظبطت االلعبه وكله تمام

بس المشكله ان صار لى سنه تقريبا ما العب وبالصدفه حملت اللعبه امس بس
    صار فى تغيير كبير جدا باللعبه
    ومش فاهم اى شى حاسس انى ليه ببداء من جديد

السللام عليكم شباب انا تواجهنى نفس المشكله
    بس انا كنت قرات من تقريبا شهرين موضوع على الفيس بوك
    بيتكلم عن ان وزاره الاتصالات بالتعاون مع شركات الانترنت
    سوف تحذر العديد من البرامج مثل الفايبر والواتس اب والعاب الانترنت ايضا
    يمكن يكون هذا السبب الله اعلم

ودا موضوع مكتوب يوم 8/9/2015

هل ستطبق الحكومة المصرية حظراً على ألعاب الاونلاين؟
    خلال الايام الماضية بدأت الشكاوى تتزايد من جمهور ألعاب الفيديو فى مصر من عدم قدرتهم بالدخول الى العاب الشبكة فى مختلف المنصات.

المشكلة بدأت بدخول اللاعبين الى الخوادم لفترة قصيرة جداً ومن بعدها يحدث الطرد وهو ما تسبب فى معاقابتهم من الشركات ظناً منهم بأن اللاعبين فى مصر يتبعون اسلوب الهروب من المواجهات فى الألعاب والانسحاب من المباريات.

الأمر وما فيه أنه فى الفترة الأخيرة بدأ الكثيرين بالشكوى من عدم قدرتهم الدخول فى اللعب وتبين فيما بعد ان شركات الانترنت المصرية تبدأ فى حظر منافذ اللعب الجماعى لارتباطها بنمافذ خدمات VOIP او التحادث الصوتى مثل WhatsApp وSkype وغيرهم من الخدمات المشفرة والتى لا تسمح بتعقب وتسجيل المكالمات
    .الامور ظلت كذلك لفترة وعانى اللاعبين الامرين فى اللعب وبدأت الشكاوى تتوجه الى جهاز حماية حقوق المستهلك ولجنة حماية حقوق مستخدمى الاتصالات بمصر بأن الشركات تطبق خطة لحظر الألعاب الجماعية على الشبكة مما يهدد مستقبل صناعة بأكملها فى مصر.

بالفعل فى الساعات الماضية بدأت الامور ترجع الى سابق عهدها وهناك الكثيرين ممن اشتكوا بسبب الامر يخبروننا ببدء عودة الخدمة تدريجياً.

برجاء من تتواجد لديه هذه هذه المشكلة سرعة التواصل مع الجهاز القومى لتنظيم الاتصالات والاتصال على رقم 155 من أى خط أرضى لتسجيل الشكوى فى الشركة التى يتبعها.

انا للحين ما حدثت اللعبه من امس ولم ادخلها
    ولكن واضح انه فى استياء من الجميع تجاه التحديث وواضح ان فى اجماع على كده
    الحمد لله انى ما حدثتها ولم احدثها الا لما تنحل المشاكل
    الانترنت عندنا فى مصر محدود وغالى انا شغال بفلاشه انترنت ترا لو بحدث اللعبه 1.5جيجا تكلفنى كام فلوس
    واجى كمان شويه احدثها تانى خخخخخخخخ

موضوع الشخصيه الى تبدل الكتب دى والاسعار الى سمعتها انا استعملها على اى اساس انا اروح اشترى كتاب الهاله من السوق مضمةن انه كتاب هاله
    انما اروح ابدل 10 كتب تمنهم مثلا 2 مليون +2مليون للشخصيه = 4 مليون وانا مش ضامن انه هاله
    ممكن يطلع طنين يبقى اشتريت التروماى واتنصب عليا هههههه

مميزات صفحه الدخول واختيار الشخصيه والخريط والنقل والذى منه دا كلها مميزات حلوه لكن شكليه مالها فائده كبيره فى اللعبه
    ولكن مشكورين عليها

موضوع فصل اللعبه ب10 او30 دقيقه عند معظم اللاعبين دا شئ غير طبيعى ولازم صرفه لها
    بعد التحديث دا والفشل الزريع فيه اقدر اقول بكل قوه ><><><><<>>>

لا مش لاعب....
    الى السيرفرات الخاصه احسن .....!!!!!
    اسف للاطاله

وداعا اصدقائى واحبتى فى اللعبه وداعا معشوقتى METIN2 :dash::dash:
    الله بعوض على العمر الى راح بالعبه 3 سنوات جمع وسهر وتعب :حاج:
    السلام حسن الختام

انا للحين ما حدثت اللعبه من امس ولم ادخلها
    ولكن واضح انه فى استياء من الجميع تجاه التحديث وواضح ان فى اجماع على كده
    الحمد لله انى ما حدثتها ولم احدثها الا لما تنحل المشاكل
    الانترنت عندنا فى مصر محدود وغالى انا شغال بفلاشه انترنت ترا لو بحدث اللعبه 1.5جيجا تكلفنى كام فلوس
    واجى كمان شويه احدثها تانى خخخخخخخخ
    لا مش لاعب
    وداعا اصدقائى واحبتى فى اللعبه وداعا معشوقتى METIN2
    الله بعوض على العمر الى راح بالعبه 3 سنوات جمع وسهر وتعب
    السلام حسن الختام

سبحان الله
    انا لفل78 مش عارق اطلع للقابض
    بسبب الفشل والاسعار
    فشل كتب بالهبل+فشل عتاد متعدش
    صرف يمين وشمال ومش عارف تجمع لنفسك شويه يانغ تجيب بيهم حاجات علشان تعرف تطلع للقابض تدبحه وتدخل السرداب
    امركم غريب يا اخوان والله
    سبحان الله له فى خلقه شئؤن

من وجهه نظرى اللتى لا قيمه لها ولا تفيد
    1/موضوع اسعار الكتب دى شى فظيع انا صارف للحين فوق 400 مليون
    وببيع عتادى علشان كتاب الهاله وصارت فقط ام6 وانا لفل 78
    حركه الكتب دى مفيده جدا لجيع اللاعبين وتقلل من جشع الاعبين القدامى الى قفلوا مهارتهم ويبيعون ويرفعون اسعار الكتب
    2/حركه الوحوش وكتباه اللفل بجانب الوحش جدا حلوه
    3/حركه الناقل و لفل الخرائط جميله ايضا
    4/حركه الثوب الرفيع والفشل بعد انتضارك ل120 ساعه متواصله لتجمع 40 ثوب حرام وفى الاخر يفشل طفشت من الزعيم
    لكن انها تنزل من صناديق الزعماء جدا حلوه وكمان ياسلام لو تتاجر تبقى عنب

تقبلوا فائق الاحترام