مشاركات من Saad Girgis

الأحداث الأسبوعية على الخادم العربي
احتفاليات شهر مارس/آذار
التحديث 24.0 – قوة المستوى الكاملة
[ مـهـم : لـتـجـنـب خـسـارة حـسـابك أو أدواتـك ]

[Evil] اخوي ايفل انا مو معترض علي وجود ديانات اخري ما قلنا شئ بس اللغه العربيه معروف لغه الاسلام فقططط وليست لغه ديانه اخري وانت كذا حولت الموضوع عنصريه وحمود مجرد يقترح لا اكثر وبالاشياء الاخري باللعبه يلي تقولون تدل علي الماسونيه هاذي لها موضوع اخر

Saad Girgis حبيبي اللغه العربيه لغه الاسلام ماعندك سالفه ^^

طب عادي ما اللعبة اصلها مش عربية
    اللعب فقط مترجمة للغه العربية يعني اصلها مش عربي

حبيبي طب انت ليه مش بترد عليا
    وليه معترض على الصليب ومش معترض علي
    الهالوين - الكريسماس - رأس السنة الميلادية
    وليه مش بتراعي ان في مسيحين فى اللعبة
    طب منا ممكن اقترح ب الغاء ( حدث رمضان - عيد الاضحي والفطر - الهلال ... إالخ ) بس دة مينفعش
    كلامك غلط 100%
    بما ان في مسيحين في اللعبة
    والسيرفر عربي مش اسلامي
    يبقي اقتراحك ملهوش معني
    و 99% من الناس هترفضو
    وبكل بساطة بردو ممكن اقلك ان كلامك دة بيدل انك مش عاوز ان اي حد مسيحي يلعب اللعبة
    بس مش هقول كدة بردو :)
    من الاخر كدة
    اقتراحك يعتبر عنصرية :)

طب ليه انت معترض على الصليب
    ومش معترض على الكريسماس ؟ >> عيد الميلاد المجيد
    ومتنساش ان اللعبة فيها مسيحين
    وانا منهم واعرف اكتر من 3 غيري في اللعبة مسيحين
    وفي اكتر اكيد بس انا معرفهمش
    وكلامك دة يعتبر اهانة لينا :)
    .
    .
    0-10 على اقتراحك

السيرفر عربي وليس اسلامي ^^:
    مش معني انو بالعربي هيبقي اسلامي

زي ما هو واضح من العنوان

انا لما بقراء مثلا كتاب الهالة

اجي تاني يوم فى نفس المعاد الى قريته فيه

مش بيتقري ولازم بستني حوالى ساعة كمان او اكتر عقبال ما اقراه

والمشكلة دي مش معايا لوحدى

صديقي بردو بتحصل معاه نفس المشكلة !!

ارجو الرد

1-على الرغم من أن تسمية "حرب كرة القدم" قد توحي بأنه صراع متعلق بكرة القدم، إلا أن الأسباب التي أدت إلى الحرب أعمق من ذلك بكثير. فجذور الحرب تعود لقضايا الإصلاح الزراعي في هندوراس والهجرة والمشاكل الديموغرافية في السلفادور. فهندوراس رغم كون مساحتها أكبر بخمسة أضعاف من حجم السلفادور المجاورة، إلا أن عدد سكان السلفادور سنة 1969 كان يضاعف عدد سكان هندوراس. وبسبب سيطرة ملاك الأراضي على معظم الأراضي الصالحة للزراعة في السلفادور انتج هجرة أكثر من 300،000 من السلفادوريين إلى هندوراس المجاورة،[1][2] فبدأ المهاجرون من السلفادور يشكلون نحو 20 % من فلاحي هندوراس. تعمقت مشكلة البطالة في هذا البلد الأخير، فأصدرت حكومة هندوراس سنة 1962 قانونا جديدا للإصلاح الزراعي.[3] أعطى هذا القانون الحكومة المركزية والبلديات الحق في تملك الكثير من الأراضي المحتلة بشكل غير قانوني من قبل المهاجرين السلفادوريين وإعادة توزيعها على مواطني هندوراس «الأصليين» وتم حظر امتلاك الأراضي على مواطني السلفادور،[4] وطرد السلفادوريين الذين عاشوا فيها لأجيال وانقطعت من بعدها العلاقات الدبلوماسية حتى تدخل الرئيس الأمريكي ليندون جونسونفي مهمة حكومية لإعادتها.هذا التصعيد كان يستخدم من قبل حكومتي البلدين لتوجيه انتباه الناس إلى الخارج، بدلا من الصراعات السياسية الداخلية في كل بلد. وسائل الإعلام في كلا البلدين لعبت دورا هاما، وشجعت على الكراهية بين هندوراس والسلفادور.
    ففي تصفيات بطولة كأس العالم لكرة القدم 1970 أوقعت البلدين قي مواجهة حاسمة لتحديد الفريق الذي سوف يتأهل إلى المرحلة النهائية المقامة على ملاعب المكسيك ففي المباراة الأولى فازت هندوراس على ملعبها واعتدت الجماهير الهندوراسية على الجماهير الفقيرة من أنصار السلفادور. وتطورت الأمور إلى مهاجمة الأحياء التي يقيم فيها سلفادوريين مما دفع السلفادوريين إلى الفرار إلى بلادهم تاركين ممتلكاتهم وبيوتهم وقدمت السلفادور شكوى للأمم المتحدة وهيئة حقوق الإنسان. وبعد أسبوع واحد فازت السلفادور قي ملعبها ونال أنصار هندوراس نصيبهم من الاعتداءات.

2- ميثاق الامم المتحدة
    3- الجنيسة سويدي - الوظيفة اقتصادى