مشاركات من Za Warudo!

جدول احتفاليات شهر مايو/ايار
الأحداث الأسبوعية على الخادم العربي
التحديث 24.0 – قوة المستوى الكاملة
[ مـهـم : لـتـجـنـب خـسـارة حـسـابك أو أدواتـك ]

مش من جيل الطيبين اوي لكن فاكر ان من كم سنة فيه اكواد المشي والايقونات الي تظهر فوق الشخصية وكود يشيل الحماية عن الشخصيات تحت لفل 15 xP كنا نتسلى فيهم زمان معرفش لو شالوهم حاليا xP

مبدئيًا شكرًا لك على ردك الكافي الوافي

انا حاليا عندي حربة معدل 30 و20 زومبي هل دي تعوض حربة معدل 40؟

وحاليا قاعد اسحر خوذة +8 لعل وعسى ييجي فيها زومبي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا ليكانر لفل 61 حاليا

الكرزي عندي G2 وعندي 40% زومبي في العتاد

ضربي على وحوش برج الشياطين من تحت الدابة في المتوسط حدود ال900 ل1000

اعرف ان في ناس توصل ضربها على الوحوش هناك 5000 عادي من تحت الدابة ولفلاتهم 55

فسؤالي هو

ازاي حد بيقدر يوصل للمستوى العالي دا من الضرر؟

يعني حسبتها حتى لو فللت زومبي في العتاد ضربي هيوصل 1500 مثلا :whistling:

وهو مش رقم وحش لكنه مش كويس جدا مقارنة بكم اليانغ الي هصرفه علشان سوار وحلق بزومبي واسقاط

انا دخلت امبارح اقرا كتاب كرزي بعد مدة 72 يوم انقطاع عن اللعبة لقيت اليوم رسالة على الايميل ان كل حساباتي انحظرت

سبحان الله

يعني انا بعمري ما استعملت هاك ولا اشتريت يانغ سجل زراعتي كله من اول ما بدأت كان شظايا طاقة وتنقيب وشحنت قسيمة وكنت اجمع بشخصياتي الليكانر شظايا ! وحاليا معتزل بسبب الدراسة

اهمممم مش عارف اقول ايه بس حبيت اشارك موضوع حظري معكم ههه

يومكم سعيد وان شاء الله ينفك الحظر عن حساباتنا كلنا وبالله عليكم ادعوا لي الثانوية قتلتني >_<

أنا كلاعب أأيد وبشدة إضافة نظام الضريبة . بل واتمنى حتى لو يتم رفع الضريبة الى 10 مليون يوميا . كثير من الاعبين سيقولون لمذا ؟
    اولا الرابطة وجدت من أجل جمع لاعبين كفريق كامل ( اللعبة تعتمد على اللعب الجماعي وليس الفردي ) . ولذلك فإن تقاسمو دفع الضريبة فلن يكون ذلك اغلى حتى من الجرع التي يقومون بشرائها من التاجرة ( دفع الضريبة كل يوم فرد من الرابطة لن يؤثر على دخله او ميزانيته) .
    ثانيا . الأموال التي تتدفق إلى اللعبة يوميا ضخمة( مليارات يوميا تدخل للعبة ) و5 مليون لا تعتبر شيئ امامها ثالثا الضريبة ستحد من إحتكار بعض الاعبين للأراضي ( خصوصا الذين يلعبون لعب فردي ولهم عدة روابط وعدة اراضي ) . فقط الروابط النشيطة والتي تجد فيها لعب جماعي ستبقى لها ارض . هذا رأيي ويا ليت يتم رفع الضريبة الى 10 مليون على الاقل

انا كلاعب لفل صغير اؤيد كلامك وبشدة بل واتمنى حتى ان الضريبة تكون مبلغ ضخم 30 او 50 مليون حتى

كلامك كله صحيح بخصوص التعاون بين افراد الروابط

نظام الروابط كان ممتع زمان فيه حروب على خفيف وتلاقي ناس بنفس مستواك في القوة

حاليا كل الروابط او معظمها اما روابط علشان الحروب بالجينو او شخصيات تتبرع فيها خبرة وتدخل تلاقي 4 شخصيات او اكتر لصاحب الرابطة وكل واحد داخلها مدخل 4 شخصيات كمان يتبرعوا خبرة وبس يدخلوا للزراعة

ولله شكلك من فانز جوجو ويقوة انا ماشفت سلسلة جوجو فهل تنصحني اشوفه؟

احسن سلسلة انمي وانت مغمض عينك

كل شيء رهيب الشخصيات القصص الانيميشن الفايتات القدرات

كل بارت مختلف عن التاني سواء في الشخصيات او وضع البارت نفسه

فيه بارت يحسسك بالحنين لسيف النار وبارت هادئ في مدينة هادئة وبارت عبارة عن سباق خيول

حتى الالعاب والمانجا مدهشة

والي مميز السلسلة في رأيي هم الفانز

مجتمع الانمي على ريديت موهوبين فعلا منهم الي يعمل ثيمات لشخصيات لسة في المانجا ومنهم الي يرسم ويحرك قتالات المانجا او يعمل قصص خارجية

بخصوص الهاكات يمكنكم كلاعبين تقديم شيء من التعاون مع الادارة وتصوير الهاكات لمدة لا تقل عن دقيقتين وتقديمها للوحة الدعم .. بخصوص كلام الجي ام فهو ليس موثقولا يوجد له اساس من الصحة ولا يمكن الاخذ به والاعتماد عليه ( وبالشكل المنطقي لن تكون الشركة تقوم بتقديم محاولات رادعة وداعمة للحد من انتشار البوت وماشابه )

هو ليس شيء من التعاون هو العمل كله تقريبًا

لما رجعت للعبة وكنت بنقب في المعبد كنت بحاول اصور اي هاك الاقيه

لكن مع الوقت اكتشفت ان دا مفيش منه فايدة لانه بياخد فترة بتاع يومين على ما ينحظر

ولما بينحظر بينحظر حساب الهاك بس مفيش تتبع سجل مثلا او اي بي

وعلى ما اليومين يكونوا فاتوا بيكون راح الي صورتهم وجه غيرهم وغيرهم

انا مش متوقع ان الهاكات تختفي من اللعبة حتى لو صرفتوا ملايين على الحماية لأن حتى احسن الالعاب فيها هاكات

بس ممكن تضيفوا بعض الامور على الاقل لتعقيد الوضع بالنسبة للهاكات فيحد من وجودهم شوية

مثلا ! رمز خاص ينرسل على الايميل يكون خاص بالحساب كل مرة يتم تغيير شخصية او تسجيل الدخول للحساب تطلع نافذة تطلب كتابة هذا الرمز بالماوس ليس بالكيبورد

حسب مهاراتك وعتادك و مستواك . تستطيع فقط تكسير المواتين القريبة من مستواك و اسقاط الشظايا . الى جانب اسقاط بعض مواد التطوير من مختلف الوحوش .

اشكرك على ردك

حاليا دا الي بعمله بالإضافة لتجميع الشظايا

احيانا انقب كمان

برأيك ايه المفروض يكون هدفي القادم؟ حاليًا افكر اتطور ل61 وازارع في برج الشياطين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احتاج مساعدة بخصوص الزراعة في لفل 42

بالنسبة لوضع شخصيتي والعتاد

حياتي 11111 دفاعي 261 تحت الدابة هجومي 258-282 بدون الكرزي

مهاراتي روح الذئب الكرزي ام8 ونفس الذئب ام2

عتادي

خوذة هيكل عظمي (لفل1) +9

درع ريح السماء (لفل1) +9 ب30 هجوم 1500 حياة 5 استيعاب اسلوب/حياة 10مقاومة سحر

ترس مخمس(لفل21) +9 بضد اغماء و6 ذكاء و20 طائفة و20 حيوانات و4 شيطان

حربة العنقاء(لفل30) +9 معدل 32% واحجار +4 خارقة ووحوش

جزمة جلد(لفل29) ب10% مقاومة سهم ميزة اساسية و1500 حياة و2% حرجة

سوار خشب ابنوس(لفل33) +2 ب1000 حياة فقط و2% استعادة حياة ميزة اساسية

قلادة ذهبية(لفل22) +6 ب1500 حياة و30% تجديد حياة وباقي الميزات غير مهمة

حلق ابنوس(لفل33) +9 نظيف

استعجلت بالتطوير ل42 من فترة وطبعًا مع السلامة باكرا حاليا محتار اي مكان يمكن ازارع فيه قاعد اجمع شظايا من المعبد فقط

:FiGaRo: فلو امكن تنصحوني بأفضل اماكن وطرق الزراعة او العتاد الي اركز عليه الفترة القادمة اكون شاكر لكم :FiGaRo: